21. august 2014

Hiking - hærvejen Day 1

For en uge side. Var min kæreste, hund og jeg taget afsted på vandretur. Vi havde for længst besluttet os for at vi ville prøve at vandre på hærvejen fordi vi tænkte at det kunne være hyggeligt og billigt, sidst nævnte fandt vi så ud af ikke passede, da vi begge skulle ud at købe alt udstyr ind, sådan nogle tasker er ret dyre + underlag, gasblus, mad, solcelleoplader osv. Men afsted kom vi da. 

Vi havde aftalt at køre hen til en station by i nærheden af hærvejen så vi kunne stille bilen der og så vandre væk fra den for så at tage toget eller bussen tilbage til bilen 3 dage senere når vi skulle hjem igen. Min kæreste havde derfor været inde og Googlet lidt og fundet frem til at Bindeballe havde en station, så der kørte vi hen. Da vi ankom til Bindeballe ventede os noget af en overraskelse. Der var en station, men det var en nedlagt én af slagsen som nu bruges til udstilling.... De eneste busser der kørte til Bindeballe er skolebusser så vi måtte videre. Vi endte med at finde en lille byder hedder Vingsted. Vi parkerede bilen og tog så afsted på vores første dag med Choko.


I løbet af dagen fik vi gået i alt 14.5 km og holdt nogle gode pauser. Der kom nogle ordentlige regnskyl i løbet af dagen så jeg var min mor meget taknemmelig for at have ladet mig låne hendes regntøj! Da fødderne var ved at være godt ømme besluttede vi os for at finde et sted at slå vores telt op. Vi fandt et ville stykke skov som vi slog teltet op i så vi kunne få læ. Vi tændte gasblusset og åbnede en dåse med mad i. Efter at den havde kogt fandt vi to skeer frem og sad inde i teltet og spiste i vores nu fugtige tøj og en hund der gerne ville ligge på skødet, det var ikke helt lækkert, men meget hyggeligt, haha. 

Om natten vågnede vi alle utallige gange da vi ål megawatt dårligt på nogle isso måtter, vores hofter gik i jorden hvis vi lagde os på siden og vi skulle ligge 2 personer, en hund og 2 store vandretasker i ét to-personers telt, med kun et tæppe som varme. Da vi var i Tyskland og købe vores tasker snakkede vi nemlig med dem der havde butikken som var en outdoor-Living butik, og vi ville gerne have en sovepose, men de sagde, næææ nej, det behøver man slet ikke nu, hvis de skulle være ærlige så sov de begge faktisk nøgne fordi det var så varmt for tiden.... Nu tror jeg så godt at jeg kan konkludere at det ikke er når de sover i telt de snakker om... Heldigvis var det det smukkeste syn der ventede os da vi åbnede for teltet næste morgen og så den tæt begroede skovbund.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar